Med Google Ads Performance Max kampagner kan du samle alle dine Google-kampagner i én enkelt kampagne. Det betyder, at du med én kampagne kan opnå visninger på både YouTube, Display netværket, søgenetværket, Gmail og Google Maps. Google shopping bliver tilføjet til listen næste år. Som det er lige nu, skal du lave individuelle kampagner til hver kanal, men det kan du altså undgå fremover, hvis du benytter Performance Max i stedet for.
Den nye kampagnetype er designet til at komplementere dine søgeordsbaserede søgekampagner for at hjælpe dig med at vækste din performance på tværs af hele Googles kampagnenetværk.
Er der fordele ved det?
Ja, det siger Google i hvert fald, men det er selvfølgelig også deres idé. Pjat, kampagnetypen har været i beta i USA i noget tid, og det ser ud til, at der er blevet taget godt imod den. Og der er selvfølgelig en række fordele:
- Opnå flere konverteringer og større værdi i forhold til dine specifikke mål med automatiserede bud og -justeringer på tværs af kanaler.
- Få mulighed for at finde nye kunder, du normalvis ikke ville ramme, fordi Google viser din kampagne, dér hvor dine potentielle kunder befinder sig.
- Opnå større indsigt i dine kunder og deres adfærd på tværs af kanaler.
Det lyder da umiddelbart ikke tosset. Og det er det heller ikke. Men, og vi prøver altså virkelig at være open-minded her, der er altså også især én ret stor ulempe ved denne kampagnetype: Du mister rigtig meget kontrol! Google har nemlig styringen i forhold til budgivning og -justering, og derfor er det svært at optimere på selv. Det betyder også, at du ikke selv kan bestemme, hvilke søgeord, du vil dukke op på.
Og det er jo ikke en småting, du skal være klar til at give afkald på.
Ikke desto mindre er det en kampagneform, der helt sikkert vil komme mindre virksomheder, der selv står for sin Google Ads til gode.
Performance Max bliver rullet ud globalt fra denne uge, og vi glæder os til at teste det af!