Hvordan lykkedes vi med en ny, moderne hjemmeside at skabe flere bookinger?

I oktober lancerede vi en ny hjemmeside for hotelkæden Milling Hotels, der har hoteller beliggende i Jylland samt på Fyn og Sjælland.

Identitetsstærkt, brugervenligt og mobiloptimeret design

Milling Hotels havde et ønske om at få en moderne hjemmeside, der afspejler deres stærke brand, de har skabt, som familieejet virksomhed med fokus på den ekstraordinære service. En opgave vi hjalp dem med.

Formålet med den nye løsning er at øge antallet af bookinger gennem deres hjemmeside markant og samtidig gøre processen med at bestille et ophold så problemfri som muligt for deres kunder. Dette har vi i fællesskab løst ved at skabe et design, der ikke blot er brugervenligt, men som også bærer en stærk identitet og er optimalt tilpasset til mobilbrug. En særlig feature er, at hele bookingformularen forbliver synlig på skærmen på alle tidspunkter, uanset hvilken type ophold du er interesseret i, hvilket gør det endnu lettere og mere praktisk for potentielle kunder at foretage deres reservationer.

Mere detaljeret og informativt overblik

Hjemmesiden er blevet meget mere indholdsrig i forhold til de enkelte lokationer, hvor man kan se menupunkter ud fra det hotel, man har valgt.

Det er nu blevet muligt at tilgå tilbud og ophold på de forskellige hoteller, hvor du også kan se billeder og information om dem hver især. Dette giver brugerne et langt mere detaljeret og informativt overblik over de mange faciliteter og tjenester, som hvert hotel har at byde på.

Ny brandmanual sikrer en ensartethed på tværs

Foruden en ny, moderne hjemmeside har Milling Hotels også får udarbejdet en brandmanual med retningslinjer for brugen af logo, farver, skrifttyper og ikoner.

Den nye designmanual blev lavet før arbejdet på hjemmesiden, så den kunne danne grundlag for hele designarbejdet på det nye site. Ved at benytte denne manual kan Milling Hotels opretholde en høj standard og sikre en gennemgående professionel og genkendelig brandingoplevelse, der styrker deres position på markedet og skaber tillid hos kunderne. Det er medvirkende til, at kunden får en stærkere identitet.

Under hele processen er vi haft et rigtig godt samarbejde med Milling Hotels. De har selv lagt en rigtig stor indsats i at levere indhold til den nye hjemmeside, som gør, at vi i dag har fået skabt en løsning i fællesskab, der formidler det ønskede budskab på en rigtig stærk og visuel måde. Der har været et stort fokus fra begge parters side om, at der skulle være en god og tæt dialog, så vi kunne skabe kvalitetsløsninger, fortælle deres historie og skabe en mobiloptimeret og brugervenligt design.

Relaterede cases

Sådan designede vi en brugervenlig hjemmeside med visuelle virkemidler

Nye, skræddersyede features satte et skarpt punktum for Odense Håndbolds nye hjemmeside

Har du brug for rådgivning?

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere omkring vores produkter eller andet?