En styrket marketingindsats på tværs af kanaler satte skub i vækstkurven

I 2023 blev der sat gang i mange nye tiltag i vores samarbejde med Lykke og Lykke, der sælger tøj, sko, accessories og interiør gennem fysisk butik og webshop. Med en ny webshop ved hånden slog vi dørene op til en ny marketingindsats, der blev nøglen til vækst.

Ny Shopify-webshop med fokus på kunden blev første skridt

Tilbage i foråret 2023 lancerede vi en ny webshop til Lykke og Lykke. Her blev brugervenlighed, kundeoplevelsen, brandidentitet og visuelle elementer omdrejningspunktet, så kunden hermed stod stærkt i markedet og ud mod kunderne.

Med et ønske om at vækste forretning tog vi kunden i hånden og lagde en strategi for, hvordan vi kom i mål. Det indebar bl.a. en ny webshop på Shopify, der skulle skabe et stærkt fundament for kundens fremtid og ikke mindst støtte marketingindsatsen. Lykke og Lykke sælger alt inden for mode og interiør, hvorfor den visuelle del af webshoppen var særlig vigtig. Den nye og mere konverteringsvenlige webshop har været godt modtaget af deres kunder, så Lykke og Lykke kunne skabe endnu bedre resultater. I et tæt samarbejde med kunden fik vi lanceret en ny webshop, der var startskuddet til en strategisk og effektiv indsats på tværs af alle marketingkanaler.

”Jeg er meget tilfreds med at være kunde hos OnlinePlus. De har lavet vores webshop fra bunden, de laver vores annoncer på Meta, og de laver vores nyhedsbreve. Alt sammen er så fint. Og så har de bare nogle søde og kompetente ansatte. Alt godt herfra.”

Malene Schilling, Indehaver af Lykke og Lykke

Tværfagligt samarbejde på tværs af hele marketingpaletten skaber vækst

Tillid og tæt dialog blev afgørende for den vækst, kunden oplever lige nu. Vi fik lov til at øge indsatsen og sætte ind på nye kanaler – og det skabte positive takter med sig.

Med en ny webshop fulgte en intensiveret marketingplan, der involverede samtlige produkter i huset. Kunden øgede derfor løbende med både SEO, Google Shopping og e-mail marketing samt en tilknyttet Customer Succes Specialist. Siden er det kun gået en vej – og det er fremad. Den gode og tætte dialog med kunden har været guld værd, fordi vi har formået at skabe vækst i fællesskab og på tværs. Når vi sammenligner Q1 2024 med Q4 i 2023, så er omsætningen steget med 40%. Hvis vi sammenligner med Q3, er der en stigning på 69%. Væksten skyldes i høj grad, at vi tilføjede Google Shopping til deres set-up, men også fordi satte ind på hele produktkatalogen inden for marketing, så kunden blev mere synlig for målgruppen. Tak for tilliden og samarbejdet.

Relaterede cases

Sådan designede vi en brugervenlig hjemmeside med visuelle virkemidler

Sådan skaber vi vækst gennem en tværfaglig og holistisk markedsføringsindsats

Har du brug for rådgivning?

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere omkring vores produkter eller andet?