Du skal godkende Facebooks nye diskriminationspolitik, hvis du stadig vil kunne annoncere!

Okay, dét lød måske lige en smule dommedagsagtigt nok. Men det er det på sin vis også, hvis Facebook-annoncering er en stor del af din digitale strategi, og du gerne vil kunne blive ved med at annoncere.

Er det gået din næse forbi, hvad den nye og opdaterede diskriminationspolitik fra Facebooks hånd handler om, så skal vi nok få dig up to date.

Facebook har i længere tid været under hård beskyldning for at gøre det muligt for deres annoncører at kunne ekskludere folk baseret på deres race, religion, seksuel orientering mv. i deres målrettede annoncering.

Faktisk blev Facebook specifikt anklaget for at tillade boligudlejere at målrette boligtilbud bestemte racer, religioner, køn eller nationaliteter. Og det er altså i kølvandet på dette, at Facebook nu stammer op på deres diskriminationspolitik.

 

Hvad betyder det for mig?

Helt konkret betyder det, at du skal en smut ind forbi og acceptere deres opdaterede politik. Og det skal du gøre inden d. 8. februar 2022. Hvis du vælger ikke at gøre det eller ikke får det gjort inden dén deadline, vil dine systembrugere ikke længere kunne oprette annoncer fra din konto.

Og det er her, balladen vil opstå. Men inden du begynder at hyperventilere over, hvad der skal blive af din annoncering, kommer vi dig til undsætning med en simpel guide til, hvordan du lynhurtigt kan acceptere diskriminationspolitikken – og så er der heldigvis ingen ko på isen!

 

Accepter Facebooks diskriminationspolitik:

1. Gå til dine ’virksomhedsindstillinger’ under din annoncekonto.

2. Klik på ’systembrugere’ og herefter ’gennemgå politik’.

3. Tryk herefter ’accepter’

 

Som udgangspunkt er det kun virksomhedsadministratorer, der kan udføre denne handling. Og det bliver heldigvis gjort på vegne af alle dine systembrugere på én gang. Det betyder, at vi som bureau i de fleste tilfælde ikke kan klare det med vores partneradgang.

Men med denne guide skulle du nok også kunne klare det selv.

Er du kunde hos os, er du selvfølgelig altid velkommen til at ringe ind, og så guider vi dig gerne igennem det.

 

Indhold
Har du brug for rådgivning?

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere omkring vores produkter eller andet?