Visuel storytelling og en stærk identitet viste vejen for WWF’s nye hjemmeside

Tidligere var vi med til at lancere en helt ny hjemmeside for den verdenskendte organisation, WWF, også kendt som Verdensnaturfonden. Det er et samarbejde, som vi er særligt stolte af. Både fordi deres gode arbejde er så afgørende for verdens mange dyr, men også fordi vi fik lov til at være en del af digitale rejse.

En ny, flot hjemmeside der inspirerer til handling

I kampen for at bevare vores planets natur og dyreliv står Verdensnaturfonden (WWF) som en stærk frontløber. Men selv en organisation med så stort et formål har brug for den rigtige digitale platform til at sprede deres stærke budskaber.

Derfor havde WWF et ønske om at skabe en ny hjemmeside med et skarpt udtryk, der kunne fortælle historien om deres gode arbejde for verdens dyr. Den tidligere hjemmeside formidlede nemlig ikke længere organisationens mission og værdier på den ønskede måde. For at forblive relevante og engagere deres besøgende tog de beslutningen om at få skabt en stærkere identitet gennem deres hjemmeside.  

Med et klart mål for øje – at skabe en moderne og brugervenlig platform, der afspejlede deres engagement i at bevare naturen – indledte WWF et samarbejde med OnlinePlus om at re-designe deres eksisterende hjemmeside. Et af de primære fokusområder var at fastholde den røde tråd i deres visuelle identitet samtidig med at tilføje nye elementer, der ville forbedre brugeroplevelsen.

Resultatet blev en hjemmeside, der ikke kun præsenterede organisationen og informerede besøgende om fondens arbejde, men som også fortalte en stærk, visuel historie. Gennem et enkelt og intuitivt design, understøttet af visuelle elementer og interaktivitet, formåede vi i samarbejde med WWF at skabe en platform, der inviterede besøgende til at udforske og engagere sig.

Brugervenlighed og nye muligheder for at give støtte

Noget af det vigtigste at fokusere på i udviklingen af en ny hjemmeside er brugervenlighed. Det var derfor vigtigt for vores designere og udviklere at skabe en hjemmeside, der var let at navigere rundt på. Dette løste de blandt andet ved at lave en megamenu med indhold i form af både tekst, billeder og links, som de besøgende har adgang til, uanset hvor på hjemmesiden, de befinder sig.

Et ønske fra WWF var også, at det skulle være nemt at støtte fonden, og at det blev tydeliggjort, hvordan man gør – og at man kunne komme til donationsmodulet, uanset hvor på siden den besøgende var. Dette løste vores designere og udviklere med en tydelig bjælke på forsiden holdt i WWF’s orange farve og en knap i toppen, som er synlig hele tiden. For at gøre det så nemt som muligt at donere til WWF skulle et nyt donationsmodul også findes. Valget faldt på Online Fundraising, der gør det let og hurtigt for den enkelte at give et bidrag. WWF’s rejse mod deres inspirerende hjemmeside illustrerer ikke blot en vellykket digital transformation, men den afspejler også vigtigheden i forbindelsen ud mod deres besøgende. Den skal fortælle en historie gennem digitale features og visuelle midler – uden at gå på kompromis med brugervenlighed, webtilgængelighed og navigation. 

At lave en hjemmeside som WWF er en lang og spændende proces, hvor alle muligheder bliver vendt og drejet, indtil valget falder på de helt rigtige fokuspunkter. I dette tilfælde var det altså brugervenlighed, den røde tråd og bevægelighed, der var nøgleordene, og resultatet er en hjemmeside, der på bedste vis indkapsler alt det, WWF står for.

Relaterede cases

En styrket marketingindsats på tværs af kanaler satte skub i vækstkurven

Sådan designede vi en brugervenlig hjemmeside med visuelle virkemidler

Har du brug for rådgivning?

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere omkring vores produkter eller andet?