Om OnlinePlus

Vi blev sat i verden for at levere gode resultater for kunderne. Så enkelt kan det siges. Det er vejen hen mod målet, hvor vores store erfaring kommer i spil og viser sin værdi. Men det er også, hvad vi gør, når vi er i mål – hvordan vi sammen hele tiden sikrer fremdrift og udvikling.  Derfor er tæt dialog, strategisk rådgivning og forventningsafstemning en stor del af vores arbejde, og derfor har vi et tæt samarbejde med rigtig mange af vores kunder gennem flere år.

Vi laver markedets bedste løsninger til både B2B og B2C. Vi er dygtige til Shopify, DanDomain, WordPress, WooCommerce og vores marketingafdeling er specialister inden for Google Ads, SEO, Meta, e-mail marketing og content.

En fortælling der begyndte tilbage i 2010

Vi skal helt tilbage til en kold februardag i 2010 for at finde OnlinePlus’ oprindelse.

Det blev grundlagt med et brændende ønske om at revolutionere den digitale verden for danske forretningsdrivende. Dengang havde flere firmaer hverken hjemmeside eller webshop – og vi oplevede derfor et meget åbent marked med mange muligheder. På et lille kontor på landbrugsvej i Odense S sad tre ildsjæle side om side med hver sin computer og en masse energi og gå-på-mod. Passionen og viljen til at blive en del af branchen og levere gode resultater var ikke til at tage fejl af. Herfra gik det stærkt, og tingene ændrede sig hurtigt, og på bare tre år voksede vi til et team på 12. Det lille kontor blev skiftet ud med luftige lokaler på Havnegade i Odense C, hvor naboen hed H.J. Hansen. Det viste sig at blive en oplevelse, da duften af brændt gummi og lyden af affald med det 13. medlem af vores team. Heldigvis var der skøn natur og Odense kanal i nærheden, som flittigt blev brugt på gode snakke mellem kolleger.

På trods af larm og luftgener fra omgivelser og udvidelse af havnemiljøet gik det stærkt med at udvide vores marketingafdeling. Vores team gik fra 12 til 25 på tre år, da vi hurtigt blev dygtige til at få vores kunders hjemmesider til at performe i det digitale landskab. Snart var vores lokaler lige så overfyldte som vores første kontor, og vi måtte endnu en gang pakke flyttekasserne. 2019 var året, hvor det gik rigtig stærkt, og vi sad nu 43 mand på adressen.

“OnlinePlus er uden tvivl en arbejdsplads, der hører hjemme blandt Danmarks bedste væksthuse. Vi består af en passioneret flok, der hver dag arbejder hårdt for at gøre en forskel for vores kunder – og for at være de bedste kollegaer for hinanden.  I en branche, der bevæger sig i lynets hastighed, er vores forandringsvillighed og evne til at styre vores egen hverdag en enorm styrke. Vi er 100% selvejet, og vi elsker den frihed, der følger med. Der er intet bedre end at være kaptajn på sit eget skib – især når man har en besætning, der holder af eventyr!”

Malene Bruun – CPO

OnlinePlus i dag

Der er sket meget, siden de tre ildsjæle flyttede ind på et lille kontor på Landbrugsvej i Odense.

Men der er noget, der ikke har ændret sig det mindste; årsagen til, at vi går på arbejde hver dag. Det er passionen og dedikationen til webudvikling og markedsføring, der hver eneste dag driver forretningen videre. Vi gør en reel forskel for vores dygtige kunders forretninger – og vi elsker det. Vi vil være de bedste. Vi vil være de mest professionelle. Derfor er vi også enormt stolte af de fire Gazeller og to EY-priser, vi har vundet siden 2019. De står til skue i entréen på vores nuværende adresse, Rugårdsvej 103D, og det er et sted, der virkelig afspejler vores identitet.  Vi er tæt på naturen, vores kunder og vores netværk og samarbejdspartnere. Her er højt til loftet – bogstaveligt talt – og vi har skabt fundamentet for et godt fysisk arbejdsmiljø, som både medarbejdere og kunder elsker.

Her har vi plads til alle vores teams og masser af rum til at dygtiggøre os hver dag. Vi stopper aldrig med at udvikle os. Og vi stopper aldrig med at have det sjovt. For det er absolut også en del af arbejdsdagen og det at skabe en arbejdsplads, hvor man glæder sig til at træde ind ad døren hver dag.

Vores strategiske placering i Odense, centralt beliggende midt i Danmark, er en stor fordel for os. Vi har kunder i hele landet, og vi tøver ikke med at sætte os bag rattet og besøge dig, uanset hvor i Danmark du er. Vi krydser glædeligt både broer, floder, marker og enge for at komme frem til dig. Vi er nemlig stolte af at kunne tilbyde vores kunders adgang til vores specialisters ekspertise hver eneste dag.

7 værdier – styrken i vores kultur

I huset har vi syv nøje udvalgte værdier, som vi har sat i spil for at skabe en stærk og bæredygtig virksomhedskultur, der ikke kun fokuserer på den økonomiske succes, men som også forstærker medarbejdernes trivsel, kundetilfredsheden og det sociale ansvar. Vores værdier er vores fundament – og det gælder både vores beslutninger internt samt eksternt og vores generelle adfærd. De er med til at sikre, at alle arbejder mod de samme mål og gør det på en måde, som afspejler firmaets kerneprincipper. De er synlige i dagligdagen, hvor vi ofte drager paralleller til de ting, vi oplever og sætter i gang. Det er både de små og store cases, som vi tager udgangspunkt i, og det forventes at alle bidrager til at vi fælles har en overordnet forståelse af, i hvilken retning vi går med vores værdisæt.

Succesfuld
Vi bestræber os hver dag på at nå vores mål og drømme.
Holistisk tilgang til kunder
Vi favner helhedsorienteret vores kunder.
Life, work, balance
Vi tror på, ansatte i harmoni giver det bedste resultat for os og kunderne.
Vær den forandring, du søger
Hav altid troen og viljen til, at du kan gøre en forskel.
Respekt
Vi udviser respekt, rummer og favner hinanden trods forskelligheder og titler.
Passion
For faglighed, hinanden og kunden.
Socialt ansvar
Fordi vi har overskuddet og kan…
Har du spørgsmål eller ønsker at høre mere?
Malene Bruun

CPO & Head of People and Culture

Vi kan også kontakte dig
Har du brug for rådgivning?

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere omkring vores produkter eller andet?